Birçok çağdaş tasarımcı için filmler modanın gücüne bir giriş niteliğindeydi. Çoğu çocuk olay örgüsüne odaklanırken görsellere ve özellikle de kıyafetlere daha çok ilgi duyuyorlardı. Örneğin, Ferragamo'nun Milano merkezli kreatif direktörü Maximilian Davis, gençliğinde 1999 Stanley Kubrick draması Eyes Wide Shut'un renk paletine takılıp kaldığını hatırlıyor; New York'ta kendi adını taşıyan markasını tasarlayan Willy Chavarria, 1973 yapımı korku klasiği “The Exorcist”i ilk kez 12 yaşındayken gördü ve haki elbisesiyle büyülendi. Her ikisi de yetişkin olduklarında bu filmleri tekrar tekrar izlediler ve beyazperdenin unsurlarını koleksiyonlarına dahil ettiler. Burada kendisi ve diğer yedi tasarımcı, kendilerine ilham vermeye devam eden sinematik moda anlarından bahsediyor.
Michael Kors, 65: “Laura Mars'ın Gözleri” (1978)
Bir moda filminin özetidir. Faye Dunaway'in efsanevi kostüm tasarımcısı Theoni Aldredge tarafından tasarlanan kıyafetleri izlemesi dikkat çekici ve Dunaway de öyle. Moda fotoğrafçısı Laura Mars, o anın modeli Lisa Taylor'la Columbus Circle'da yırtmaçlı pantolonla çekim yapmak benim fotoğraf çekimiyle ilk tanışmamdı. Disko müziği, Barbra Streisand'ın tema şarkısı ve zamanın en iyi saç ve makyaj uzmanlarının yer alması – John Sahag ve Joey Mills – her şeyin New York moda dünyasının gerçek bir kesiti gibi görünmesini sağladılar. Peki kaç filmin açılış jeneriğinde Calvin Klein'ın rol aldığı kaç film var? Filmin büyük şehrin cazibesini anlatan versiyonu her zaman moda kelime dağarcığımın bir parçası olacak.
Colleen Allen, 29: “Narın Rengi” (1969)
Central Saint Martins College'dayken birisi filmdeki düğün sahnesinden bir fotoğraf paylaşmıştı ve ben de ona aşık olmuştum. Bir Ermeni şairin hayatına gevşek bir şekilde dayanan filmde, onun günlük hayatındaki ritüeller anlatılıyor ve her karesi bir Rönesans tablosunu andırıyor. İlk resimde narlardan bej bir masa örtüsüne damlayan meyve suyu görülüyor ve inanılmaz derecede zengin ama aynı zamanda doğal; Renklerle çalışmayı bu şekilde seviyorum. Paletimde gerçekten muhteşem kırmızılar, pembeler ve morlar da var. Renklerin evrensel doğasını ve bilinçaltımızda nasıl yaşadıklarını güzel bir şekilde hatırlatır: beyaz saflığı temsil eder, kırmızı tutkuyu temsil eder vb. Karakter gelişimini göstermede gerçekten önemliler.
Simone Rocha, 38: “Aşk Ruh Halinde” (2000)
Görüntü yönetimi ve ışıklandırma inanılmaz ve babam filmin geçtiği yer olan Hong Kong'lu, bu yüzden ona hemen hayran kaldım. Çinli büyükanneme odaklanan İlkbahar 2015 koleksiyonu gibi bazı koleksiyonlarımı etkiledi. Kırılganlığı gücü ve metanetiyle tezat oluşturan Maggie Cheung'un karakterindeki dokunsal çiçek motifleri ilham vericiydi, ama en çok da filmin gidişatından, karakterlerin birbirleriyle konuşmalarından, birbirlerine bakışlarından ve filmin gidişatından etkilendim. genel isteksizlik. 2015 koleksiyonundaki bazı parçalar çok sadeydi; örneğin, düzensiz kenarlı ve üzerinde marabu tüyü olan siyah bir elbise tasarladım; diğerleri ise açıkça kadınsıydı. Bazen çalışırken müziği açıyorum.
Maximilian Davis, 29, Ferragamo'dan: “Gözler Tamamen Kapalı” (1999)
7-10 yaşları arasında hafta sonlarını Trinidad'da büyükannemle geçirdim ve akşam 6'dan gece yarısına kadar birlikte film izledik. 18'den fazla film izlememi sağladı, böylece çok şey deneyimleyebildim. “Eyes Wide Shut”u gördüğümüzde olup biten her şeyi anlamadım ama renkler, ışıklandırma ve ruh hali beni etkiledi. Karantina sırasında kendi markam Maximilian için ilk koleksiyonum üzerinde çalışırken bu konuya geri döndüm. Trinidad köklerimi araştırdım ve Karnaval'ı keşfettim; Eyes Wide Shut'ta pek çok başlık ve maske var. Ayrıca Nicole Kidman'ın iç çamaşırlarından deve rengi paltosuna kadar kostümlerin ve siluetlerinin sadeliğini de takdir ediyorum. Ferragamo için ilk koleksiyonumu tasarlarken filmi birkaç kez tekrar izledim. Buna siyah gece kıyafetleri de dahildi ve podyum kırmızı kumdan yapılmıştı. Modellerin yürüyüşünü izleyen izleyiciler bile kendilerini “Gözleri Tamamen Kapalı” gibi hissettiler.
Willy Chavarria, 57: “Şeytan Şeytan” (1973)
Bu filmi 12 yaşımdayken izlemiştim, o zamanlar çılgıncaydı. Sanırım 10 yaşındaki bir çocuk buna bakıp şöyle diyebilir: “Ah, özel efektler çok kötü.” Ama çıktığında çok büyük bir olaydı ve onu sevdim – ve yaşlandıkça daha çok sevdim. Ben onu. Bu sadece iyiye karşı kötüyle ilgili olan bir hikaye değil; Estetiği de gerçekten çok güzel. Kostümlerin renk paletine bayıldım: Chris MacNeil'in krem rengi fitilli balıkçı yakalı soluk haki elbisesi benim için doğrudan ilham kaynağı oldu. William Friedkin'in filmi yönetme şekli beni sanatsal olarak da etkiledi; yavaş oluşum, konuşmadan söylenenler. Bir hikaye anlatmak için bir ruh hali yaratır. Biraz tuhaf olduğunu biliyorum ama muhtemelen yılda bir kez oturup The Exorcist'i izleyeceğim.
Henry Zankov, 44, Zankov tarafından: “Ben Aşkım” (2009)
Bu filmi en az on kez izledim. Kostümleri o dönemde Jil Sander'la birlikte olan Raf Simons tasarladı ve film Villa Necchi'de çekildi. [the modernist house designed by the architect Piero Portaluppi]Milano'da yaşarken çok sevdiğim ve sık sık ziyaret ettiğim yer. Koleksiyonlarımda bahçe odasındaki fıstık yeşilini kullandım. Filmde daha pek çok güzel renk var, tıpkı Tilda Swinton'ın karakterinin parlak turuncu bir elbise ve turuncu bir Hermès çantayla kuru temizlemeciye gitmesi gibi. Ancak çekicilik sadece estetik değildir. Swinton'ın karakteri benim kadar Rus ve Amerika Birleşik Devletleri'ne göç etmiş biri olarak benim de vatanıma ve ana kültürüme özlemim var. Filmi izlemek çocukluğumdaki duyguları hatırlatıyor.
Uniqlo'dan Clare Waight Keller, 54: “Kraliyet Tenenbaum'ları” (2001)
Film vizyona girdiğinde Gucci'de Tom Ford'la çalışıyordum ve hepimiz buna deli oluyorduk. Wes Anderson, bu kadar özel bir renk paletine sahip olan ve bu eğlenceli, dünya dışı setleri yaratan kişi olarak sahneye çıktı. Karakterler çılgın ama onlara bağlı olduğumuzu hissettik çünkü bu tür karakterler moda dünyasında gerçekten var. Gwyneth Paltrow, kürk mantolu eksantrik, gösterişli kız Margot kadar ikonik. O zamanlar Gucci'de gerçek kürk kullanıyorduk ve bu paltoyu temel alarak pek çok araştırma yapmıştım. Chloé'deyken eşofmanlarla ilgili bir koleksiyon yapmıştım ve filmdekiler kesinlikle bir referanstı. Her ne kadar eski görünse de film, o zamanın çağdaş modasıyla gerçekten alakalı görünüyordu. Margot sanki Prada defilesinden yeni çıkmış gibi görünüyordu.
Rachel Scott, 41, Diotima'dan: “Teorema” (1968)
Bu filmde beni etkileyen o kadar çok şey var ki. Tipik bir Milanolu aileyi konu alıyor ve ben dört buçuk yıl boyunca Milano'da yaşadım. Aynı zamanda arzu yüzünden başarısız olan orta sınıf bir kadınla ilgili ve bunu onun kendini sunma biçiminden de görebiliyorsunuz. İnsanların nasıl giyindiği bir tür dildir ve bu filmde çok güzel ifade edilmiştir ama aynı zamanda sorgulanmaktadır. Tarz oldukça örnek niteliğindedir: Ana reis, kız ve kahya gibi belli bir şekilde giyinir. Ama sürekli dönüp durduğum konu kadınların ruhu ve onların karmaşıklığıdır. Bir şey tasarlarken, kendini çok düzgün bir şekilde sunan ama aynı zamanda tamamen cinsel olmak için karnavala veya dans partisine giden orta sınıf Jamaikalı kadını çok düşünüyorum. Her zaman bu aşırılıkların bir insanın içinde nasıl var olabileceğini araştırıyorum.
Marie Adam-Leenaerdt, 28: “Le Daim” (2019)
Fransız yönetmen Quentin Dupieux'un filmleri kısa ama radikaldir. Ucuz olmaları da hoşuma gidiyor. Bir filmin kalitesini belirleyen bütçe değildir; aynı şey moda için de geçerli. Bana göre onun filmleri daha çok bir tabloya benziyor, çünkü her biri tek bir temaya odaklanıyor. Bana her detayın önemli olduğunu ve sanatın bir deney alanı olabileceğini ve olması gerektiğini hatırlatıyorlar. Süet bir ceket satın alıp ona takıntılı hale gelen ve aynı ceketi giyen tanıştığı kişilere şiddet uygulayan bir adamın hikayesini konu alan “Le Daim” ya da İngilizce “Deerskin”i gerçekten çok seviyorum. Dupieux küçük, gerçek konuları ele alıyor ve bunları saçma hale getirecek bir şeyler ekliyor. Kıyafetlerle yapmayı sevdiğim şey bu.
Bu röportajlar düzenlendi ve özetlendi.
Michael Kors, 65: “Laura Mars'ın Gözleri” (1978)
Bir moda filminin özetidir. Faye Dunaway'in efsanevi kostüm tasarımcısı Theoni Aldredge tarafından tasarlanan kıyafetleri izlemesi dikkat çekici ve Dunaway de öyle. Moda fotoğrafçısı Laura Mars, o anın modeli Lisa Taylor'la Columbus Circle'da yırtmaçlı pantolonla çekim yapmak benim fotoğraf çekimiyle ilk tanışmamdı. Disko müziği, Barbra Streisand'ın tema şarkısı ve zamanın en iyi saç ve makyaj uzmanlarının yer alması – John Sahag ve Joey Mills – her şeyin New York moda dünyasının gerçek bir kesiti gibi görünmesini sağladılar. Peki kaç filmin açılış jeneriğinde Calvin Klein'ın rol aldığı kaç film var? Filmin büyük şehrin cazibesini anlatan versiyonu her zaman moda kelime dağarcığımın bir parçası olacak.
Colleen Allen, 29: “Narın Rengi” (1969)
Central Saint Martins College'dayken birisi filmdeki düğün sahnesinden bir fotoğraf paylaşmıştı ve ben de ona aşık olmuştum. Bir Ermeni şairin hayatına gevşek bir şekilde dayanan filmde, onun günlük hayatındaki ritüeller anlatılıyor ve her karesi bir Rönesans tablosunu andırıyor. İlk resimde narlardan bej bir masa örtüsüne damlayan meyve suyu görülüyor ve inanılmaz derecede zengin ama aynı zamanda doğal; Renklerle çalışmayı bu şekilde seviyorum. Paletimde gerçekten muhteşem kırmızılar, pembeler ve morlar da var. Renklerin evrensel doğasını ve bilinçaltımızda nasıl yaşadıklarını güzel bir şekilde hatırlatır: beyaz saflığı temsil eder, kırmızı tutkuyu temsil eder vb. Karakter gelişimini göstermede gerçekten önemliler.
Simone Rocha, 38: “Aşk Ruh Halinde” (2000)
Görüntü yönetimi ve ışıklandırma inanılmaz ve babam filmin geçtiği yer olan Hong Kong'lu, bu yüzden ona hemen hayran kaldım. Çinli büyükanneme odaklanan İlkbahar 2015 koleksiyonu gibi bazı koleksiyonlarımı etkiledi. Kırılganlığı gücü ve metanetiyle tezat oluşturan Maggie Cheung'un karakterindeki dokunsal çiçek motifleri ilham vericiydi, ama en çok da filmin gidişatından, karakterlerin birbirleriyle konuşmalarından, birbirlerine bakışlarından ve filmin gidişatından etkilendim. genel isteksizlik. 2015 koleksiyonundaki bazı parçalar çok sadeydi; örneğin, düzensiz kenarlı ve üzerinde marabu tüyü olan siyah bir elbise tasarladım; diğerleri ise açıkça kadınsıydı. Bazen çalışırken müziği açıyorum.
Maximilian Davis, 29, Ferragamo'dan: “Gözler Tamamen Kapalı” (1999)
7-10 yaşları arasında hafta sonlarını Trinidad'da büyükannemle geçirdim ve akşam 6'dan gece yarısına kadar birlikte film izledik. 18'den fazla film izlememi sağladı, böylece çok şey deneyimleyebildim. “Eyes Wide Shut”u gördüğümüzde olup biten her şeyi anlamadım ama renkler, ışıklandırma ve ruh hali beni etkiledi. Karantina sırasında kendi markam Maximilian için ilk koleksiyonum üzerinde çalışırken bu konuya geri döndüm. Trinidad köklerimi araştırdım ve Karnaval'ı keşfettim; Eyes Wide Shut'ta pek çok başlık ve maske var. Ayrıca Nicole Kidman'ın iç çamaşırlarından deve rengi paltosuna kadar kostümlerin ve siluetlerinin sadeliğini de takdir ediyorum. Ferragamo için ilk koleksiyonumu tasarlarken filmi birkaç kez tekrar izledim. Buna siyah gece kıyafetleri de dahildi ve podyum kırmızı kumdan yapılmıştı. Modellerin yürüyüşünü izleyen izleyiciler bile kendilerini “Gözleri Tamamen Kapalı” gibi hissettiler.
Willy Chavarria, 57: “Şeytan Şeytan” (1973)
Bu filmi 12 yaşımdayken izlemiştim, o zamanlar çılgıncaydı. Sanırım 10 yaşındaki bir çocuk buna bakıp şöyle diyebilir: “Ah, özel efektler çok kötü.” Ama çıktığında çok büyük bir olaydı ve onu sevdim – ve yaşlandıkça daha çok sevdim. Ben onu. Bu sadece iyiye karşı kötüyle ilgili olan bir hikaye değil; Estetiği de gerçekten çok güzel. Kostümlerin renk paletine bayıldım: Chris MacNeil'in krem rengi fitilli balıkçı yakalı soluk haki elbisesi benim için doğrudan ilham kaynağı oldu. William Friedkin'in filmi yönetme şekli beni sanatsal olarak da etkiledi; yavaş oluşum, konuşmadan söylenenler. Bir hikaye anlatmak için bir ruh hali yaratır. Biraz tuhaf olduğunu biliyorum ama muhtemelen yılda bir kez oturup The Exorcist'i izleyeceğim.
Henry Zankov, 44, Zankov tarafından: “Ben Aşkım” (2009)
Bu filmi en az on kez izledim. Kostümleri o dönemde Jil Sander'la birlikte olan Raf Simons tasarladı ve film Villa Necchi'de çekildi. [the modernist house designed by the architect Piero Portaluppi]Milano'da yaşarken çok sevdiğim ve sık sık ziyaret ettiğim yer. Koleksiyonlarımda bahçe odasındaki fıstık yeşilini kullandım. Filmde daha pek çok güzel renk var, tıpkı Tilda Swinton'ın karakterinin parlak turuncu bir elbise ve turuncu bir Hermès çantayla kuru temizlemeciye gitmesi gibi. Ancak çekicilik sadece estetik değildir. Swinton'ın karakteri benim kadar Rus ve Amerika Birleşik Devletleri'ne göç etmiş biri olarak benim de vatanıma ve ana kültürüme özlemim var. Filmi izlemek çocukluğumdaki duyguları hatırlatıyor.
Uniqlo'dan Clare Waight Keller, 54: “Kraliyet Tenenbaum'ları” (2001)
Film vizyona girdiğinde Gucci'de Tom Ford'la çalışıyordum ve hepimiz buna deli oluyorduk. Wes Anderson, bu kadar özel bir renk paletine sahip olan ve bu eğlenceli, dünya dışı setleri yaratan kişi olarak sahneye çıktı. Karakterler çılgın ama onlara bağlı olduğumuzu hissettik çünkü bu tür karakterler moda dünyasında gerçekten var. Gwyneth Paltrow, kürk mantolu eksantrik, gösterişli kız Margot kadar ikonik. O zamanlar Gucci'de gerçek kürk kullanıyorduk ve bu paltoyu temel alarak pek çok araştırma yapmıştım. Chloé'deyken eşofmanlarla ilgili bir koleksiyon yapmıştım ve filmdekiler kesinlikle bir referanstı. Her ne kadar eski görünse de film, o zamanın çağdaş modasıyla gerçekten alakalı görünüyordu. Margot sanki Prada defilesinden yeni çıkmış gibi görünüyordu.
Rachel Scott, 41, Diotima'dan: “Teorema” (1968)
Bu filmde beni etkileyen o kadar çok şey var ki. Tipik bir Milanolu aileyi konu alıyor ve ben dört buçuk yıl boyunca Milano'da yaşadım. Aynı zamanda arzu yüzünden başarısız olan orta sınıf bir kadınla ilgili ve bunu onun kendini sunma biçiminden de görebiliyorsunuz. İnsanların nasıl giyindiği bir tür dildir ve bu filmde çok güzel ifade edilmiştir ama aynı zamanda sorgulanmaktadır. Tarz oldukça örnek niteliğindedir: Ana reis, kız ve kahya gibi belli bir şekilde giyinir. Ama sürekli dönüp durduğum konu kadınların ruhu ve onların karmaşıklığıdır. Bir şey tasarlarken, kendini çok düzgün bir şekilde sunan ama aynı zamanda tamamen cinsel olmak için karnavala veya dans partisine giden orta sınıf Jamaikalı kadını çok düşünüyorum. Her zaman bu aşırılıkların bir insanın içinde nasıl var olabileceğini araştırıyorum.
Marie Adam-Leenaerdt, 28: “Le Daim” (2019)
Fransız yönetmen Quentin Dupieux'un filmleri kısa ama radikaldir. Ucuz olmaları da hoşuma gidiyor. Bir filmin kalitesini belirleyen bütçe değildir; aynı şey moda için de geçerli. Bana göre onun filmleri daha çok bir tabloya benziyor, çünkü her biri tek bir temaya odaklanıyor. Bana her detayın önemli olduğunu ve sanatın bir deney alanı olabileceğini ve olması gerektiğini hatırlatıyorlar. Süet bir ceket satın alıp ona takıntılı hale gelen ve aynı ceketi giyen tanıştığı kişilere şiddet uygulayan bir adamın hikayesini konu alan “Le Daim” ya da İngilizce “Deerskin”i gerçekten çok seviyorum. Dupieux küçük, gerçek konuları ele alıyor ve bunları saçma hale getirecek bir şeyler ekliyor. Kıyafetlerle yapmayı sevdiğim şey bu.
Bu röportajlar düzenlendi ve özetlendi.