Ayçiçeği sarısı içinde çimlerin üzerinde yuvarlanıyor ve tutkuyla kararsız olduğu bir adamı öpüyor (“Boyfriends and Girlfriends,” 1987). Kabarık mavi bir kazakla kırsalda dolaşıyor ve hiç eğlenmiyor (“The Green Ray,” 1986). Kırmızı bir bikini ve fildişi bir kova şapkayla sahilde uzanırken, izlediği gömleksiz Fransız ile şaşırtıcı derecede belirsiz bir arkadaşlık kurmak üzeredir (“Bir Yaz Masalı”, 1996).
Bu yaz aşkı Eric Rohmer tarzı: kolay değil ama kesinlikle şık.
Merhum Fransız film yapımcısının çalışmalarında yer alan kıyafetler uzun zamandır kutlanıyor ve ilk olarak Mayıs ayında açılan @Rohmerfits adlı bir Instagram hesabında tam anlamıyla takipçi toplamaya devam ediyor.
Rohmer’in 1960’lardan 2000’lere uzanan filmleri, yavaş hikayeleriyle ünlüydü: karakterler Fransa’da kır, deniz ve şehir arasında hareket ediyor; romantik bağlarını analiz ederler; Balzac’ı okurlar; Akdeniz mavisi kazaklar, yüksek belli kot pantolonlar, bol pamuklu gömlekler ve kırmızı vurgular giyerken birbirlerini baştan çıkarıyor ve sinirlendiriyorlar.
Kostümler hakkında @Rohmerfits’in yaratıcısı Alexandra Tell, “İçlerinde olmak isteyeceğiniz bir havaya sahipler,” dedi. Karakterler “sık sık tatilde, bu yüzden biraz havadar bir şey istiyorsunuz ve ona taşınabilirsiniz” dedi. “Kıyafetleri abartılı değil, ama bu kadar basit, tarif edilemez bir şekilde zarif.”
Bu estetik hafifliğin sırrı, Rohmer’in natüralizme olan bağlılığında yatıyor olabilir. 2010 yılında hayatını kaybeden Rohmer, çağdaşları Jean-Luc Godard ve François Truffaut gibi film eleştirmenliği yapmaya başladı. New York Üniversitesi’nde Fransız sineması dersleri veren bir film akademisyeni olan Ludovic Cortade, bu eleştirmenlerden yazarlara “stüdyolarda çekim yapmanın getirdiği yapaylık duygusuna şiddetle karşı çıktılar” dedi.
Profesör Cortade, bu natüralizmin bir uzantısının, Rohmer’in filmlerinin çoğunda kostüm tasarımcıları kullanmama kararı olduğunu ve bunun yerine oyunculardan “kendi zevklerini yansıtan birden fazla kostüm seçeneği geliştirmelerini istemesi olduğunu söyledi; bu, onları iletmek için harika bir stratejiydi.” özgünlük duygusu.”
Estetik, bu ay vizyona girecek olan Barbie gibi filmlerle keskin bir tezat oluşturuyor. “Barbie” tam anlamıyla plastikle oynarken, Rohmer tam tersini yaptı. Bayan Tell, “Belki ‘Barbie’ dünyası bizim gerçekliğimizi daha iyi yansıtıyor,” dedi. Rohmer’in dünyevi natüralizmi artık “daha çok bir kaçış gibi geliyor.”
Profesör Cortade, Rohmer’in bakışları özenle seçilmiş olmasına rağmen, hiçbir zaman zorlanmış hissetmediklerini söyledi. Örneğin, Boyfriends and Girlfriends’de Emmanuelle Chaulet’nin canlandırdığı Blanche’ın giydiği altın halkalı atlet ve kemer cam bir kupadaki portakal suyunun rengindedir. Brooklyn’de yaşayan 32 yaşındaki yazar ve küratör yardımcısı Bayan Tell, “Kıyafetlerdeki kırışıklıkları görebilirsiniz” dedi. “Çok dokunaklı.”
Kıyafetlerin sadeliği, izleyicilerin karmaşık ahlak ve aşk meseleleriyle uğraşırken karakterlere ve onların ilişkilerine odaklanmasını sağlıyor. Profesör Cortade, Rohmer’in üslubu esprili ve kaprisli olsa da, filmlerinin “yüz yüze etkileşimlerin zorluklarını ve bunların arkasındaki garipliği” kurnazca ele aldığını ekledi – bu dinamik, yalnızca dijital teknolojinin gelişiyle güçlendi.
Başka bir deyişle, Rohmer’ın incelik ve gerçekçilik karışımı onun filmlerini – ve kostümlerini – bu kadar taze tutuyor, Bayan Tell şunları söyledi: Amanda Langlet’in canlandırdığı “Bir Yaz Masalı”ndaki Margot gibi karakterleri, sizin giyebileceğiniz kıyafetler giyerler. giyemez ama daha iyi tarz. Onların da zorlu durum gemileri var, ancak Melvil Poupaud’nun canlandırdığı yakışıklı Gaspard ile ve çimenli bir yolun zemininde.
The Green Ray’deki bir sahnede, Marie Rivière’in canlandırdığı Delphine, bir ayrılıktan sonra ailesiyle tatile gitme konusunda inliyor. Muhteşem bir mor ceket giymiş olan Delphine, “Gerçek bir tatile ihtiyacım var” diye hıçkırarak ağlıyor. Bunun yerine Delphine, somurtkan, yalnız ve baştan aşağı maviye bürünmüş, bastırılmış güneşe karşı dolaşıyor.
Bu yaz aşkı Eric Rohmer tarzı: kolay değil ama kesinlikle şık.
Merhum Fransız film yapımcısının çalışmalarında yer alan kıyafetler uzun zamandır kutlanıyor ve ilk olarak Mayıs ayında açılan @Rohmerfits adlı bir Instagram hesabında tam anlamıyla takipçi toplamaya devam ediyor.
Rohmer’in 1960’lardan 2000’lere uzanan filmleri, yavaş hikayeleriyle ünlüydü: karakterler Fransa’da kır, deniz ve şehir arasında hareket ediyor; romantik bağlarını analiz ederler; Balzac’ı okurlar; Akdeniz mavisi kazaklar, yüksek belli kot pantolonlar, bol pamuklu gömlekler ve kırmızı vurgular giyerken birbirlerini baştan çıkarıyor ve sinirlendiriyorlar.
Kostümler hakkında @Rohmerfits’in yaratıcısı Alexandra Tell, “İçlerinde olmak isteyeceğiniz bir havaya sahipler,” dedi. Karakterler “sık sık tatilde, bu yüzden biraz havadar bir şey istiyorsunuz ve ona taşınabilirsiniz” dedi. “Kıyafetleri abartılı değil, ama bu kadar basit, tarif edilemez bir şekilde zarif.”
Bu estetik hafifliğin sırrı, Rohmer’in natüralizme olan bağlılığında yatıyor olabilir. 2010 yılında hayatını kaybeden Rohmer, çağdaşları Jean-Luc Godard ve François Truffaut gibi film eleştirmenliği yapmaya başladı. New York Üniversitesi’nde Fransız sineması dersleri veren bir film akademisyeni olan Ludovic Cortade, bu eleştirmenlerden yazarlara “stüdyolarda çekim yapmanın getirdiği yapaylık duygusuna şiddetle karşı çıktılar” dedi.
Profesör Cortade, bu natüralizmin bir uzantısının, Rohmer’in filmlerinin çoğunda kostüm tasarımcıları kullanmama kararı olduğunu ve bunun yerine oyunculardan “kendi zevklerini yansıtan birden fazla kostüm seçeneği geliştirmelerini istemesi olduğunu söyledi; bu, onları iletmek için harika bir stratejiydi.” özgünlük duygusu.”
Estetik, bu ay vizyona girecek olan Barbie gibi filmlerle keskin bir tezat oluşturuyor. “Barbie” tam anlamıyla plastikle oynarken, Rohmer tam tersini yaptı. Bayan Tell, “Belki ‘Barbie’ dünyası bizim gerçekliğimizi daha iyi yansıtıyor,” dedi. Rohmer’in dünyevi natüralizmi artık “daha çok bir kaçış gibi geliyor.”
Profesör Cortade, Rohmer’in bakışları özenle seçilmiş olmasına rağmen, hiçbir zaman zorlanmış hissetmediklerini söyledi. Örneğin, Boyfriends and Girlfriends’de Emmanuelle Chaulet’nin canlandırdığı Blanche’ın giydiği altın halkalı atlet ve kemer cam bir kupadaki portakal suyunun rengindedir. Brooklyn’de yaşayan 32 yaşındaki yazar ve küratör yardımcısı Bayan Tell, “Kıyafetlerdeki kırışıklıkları görebilirsiniz” dedi. “Çok dokunaklı.”
Kıyafetlerin sadeliği, izleyicilerin karmaşık ahlak ve aşk meseleleriyle uğraşırken karakterlere ve onların ilişkilerine odaklanmasını sağlıyor. Profesör Cortade, Rohmer’in üslubu esprili ve kaprisli olsa da, filmlerinin “yüz yüze etkileşimlerin zorluklarını ve bunların arkasındaki garipliği” kurnazca ele aldığını ekledi – bu dinamik, yalnızca dijital teknolojinin gelişiyle güçlendi.
Başka bir deyişle, Rohmer’ın incelik ve gerçekçilik karışımı onun filmlerini – ve kostümlerini – bu kadar taze tutuyor, Bayan Tell şunları söyledi: Amanda Langlet’in canlandırdığı “Bir Yaz Masalı”ndaki Margot gibi karakterleri, sizin giyebileceğiniz kıyafetler giyerler. giyemez ama daha iyi tarz. Onların da zorlu durum gemileri var, ancak Melvil Poupaud’nun canlandırdığı yakışıklı Gaspard ile ve çimenli bir yolun zemininde.
The Green Ray’deki bir sahnede, Marie Rivière’in canlandırdığı Delphine, bir ayrılıktan sonra ailesiyle tatile gitme konusunda inliyor. Muhteşem bir mor ceket giymiş olan Delphine, “Gerçek bir tatile ihtiyacım var” diye hıçkırarak ağlıyor. Bunun yerine Delphine, somurtkan, yalnız ve baştan aşağı maviye bürünmüş, bastırılmış güneşe karşı dolaşıyor.